Monday, May 19, 2008

မဟာသမၼတမင္း “အာဒံ”

အာဒံ ႏွင့္ ဧ၀ ကို ကမၻာ့ လူသားတိုင္းၾကားဘူး ၾကၿပီး။ အာဒံသည္ ကမၻာ့ ပထဦးဆံုး လူသားျဖစ္၍ ဧ၀ ကို အာဒံ၏ နံရိုးမွ ဖန္ဆင္းလွ်က္ အာဒံ အတြက္ ဇနီးၾကင္ေဖၚျဖစ္ေစသည္- ထိုကမၻာ့ ပထမဦးဆံုး ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးထည္းမွ လူသားအေပါင္း ေပါက္ပြား မ်ိဳးျပန္႔လာျခင္းျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္- ဂ်ဴးဘာသာ ခရစ္ယံဘာသာႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တို႔က လက္ခံယံုၾကည္ထားၾကသည္ဟု အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မဟုတ္ သူမ်ားက နားလည္ လက္ခံ ထားၾကေပသည္၊ ထိုသို႔ နားလည္ထားျခင္းမွာ မမွန္ကန္ေသာ္လည္း အျပစ္မရွိေပ၊ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ “သရက္ပင္ကို ေညာင္ပင္မ်ိဳသကဲ့သို႔” အစၥလာမ္ဘာသာတို႔၏ စာေပက်မ္းဂန္မ်ားကိုယ္တိုင္က ခရစ္ယံ အယူ အဆမ်ား၏ ၀ါးမ်ိဳျခင္းကို အလူးအလိမ့္ ခံထားရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏၊
အမွန္တကယ္တြင္- ကုရ္အံ က်မ္းေတာ္၌ “အာဒံ” ဟူေသာ အမည္ကို (၂၅) ႀကိမ္တိတိ ေဖၚျပထားၿပီး သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါက “လူ႔သမိုင္း၊ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္မ်ား၏ စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားကို” ေခတ္ကာလတိုင္းမွ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္မ်ားက နမူနာယူႏိုင္ရန္အတြက္ ပမာေပး ရွင္းျပထားျခင္းျဖစ္ေပသည္၊
ထိုသို႔ ရွင္းျပရာတြင္ အာဒံသည္ ကမၻာ့ ပထမဦးဆံုးလူသား ဟုလည္းေကာင္း။ ဤကမၻာေျမသည္- သမြၼာက်မ္းစာ အရ ခုႏွစ္ျပန္တြက္လွ်င္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀၀၀) ေက်ာ္ကမွေပၚထြန္းလာေသာ အာဒံ ႏွင့္ ဧ၀ ေနထိုင္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္တည္လာရသည္ ဟုလည္းေကာင္း ကုရ္အံ က်မ္းေတာ္၌ေဖၚျပျခင္း လံုး၀ မရွိေပ၊ ထို႔အျပင္ ဧ၀ ဆိုေသာ အမည္ကိုလည္း က်မ္းေတာ္၌လံုး၀ ေဖၚျပထားျခင္း မရွိေခ်၊
အာဒံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရည္ၫြန္းသမွ်တြင္ “ဥယာဥ္” ဟူေသာစကားကို တြဲ၍ ျပထားေသာေၾကာင့္ အာဒံသည္ လူအသိုင္းအ၀ိုင္း စတင္အေျခခ် ေနထိုင္သည့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးေခတ္ကို ဦးေဆာင္ တည္ေထာင္ေသာ စိုက္ပ်ိဳးေရး ေခတ္၏ ဖခင္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ေထာက္ျပထားေပသည္၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး ေခတ္ကာလာ မတိုင္မွီမွ လူသားမ်ား သည္ အတည္တက် ေနထိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ သစ္ဥသစ္ဖုရရာ ေဒသမ်ားသို႔ ရွာေဖြသြားလာ က်က္စားေန ေသာေၾကာင့္ တိက်ေသာ လူ႔အသိုက္အၿမံဳ ဟူ၍ မရွိေသးေပ၊ ထိုေခတ္ကို သမိုင္းမတင္မွီ ေခတ္ဟု ေခၚတြင္ သည္၊ (ကမၻာ့လူသားမ်ား. လူ႔သမိုင္းစတင္ေသာ စိုက္ပ်ိဳးေရးေခတ္ကို အေရွ႔အလယ္ပိုင္းမွ စတင္ၿပီး။ စက္မႈ ေခတ္ကို အဂၤလန္မွ စတင္ကာ နည္းပညာေခတ္ (သို႔မဟုတ္) စက္မႈလြန္ေခတ္ကို အေမရိကန္မွ စတင္သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက သေဘာတူ လက္ခံထား ေပသည္)၊
က်မ္းေတာ္တြင္ ေဖၚျပေသာ “ဂ်နတ္” ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဆရာေတာ္အမ်ားစုကလည္း ခရစ္ယံသမြၼာ က်မ္းစာ၏ ဖြင့္ဆိုမႈ ေနာက္သို႔ လိုက္ကာ။ ေကာင္းကင္ဘံုရွိ နိဗၺာန္ဟု ဘာသာျပန္ၾကေသာေၾကာင့္ ေလ့လာသူတို႔၏ နားလည္ မႈမ်ားမွာ ပိုမိုလြဲေခ်ာ္သြားေပသည္၊အာရ္ဗီေ၀ါဟာ ရ “ဂ်နတ္” သည္ “နိဗၺာန္”ဟူေသာ အနက္ တစ္ခုတည္းကိုသာ ေပးသည္ မဟုတ္ေခ်၊ က်မ္းေတာ္၏ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ေနရာမ်ား၌“ဥယာဥ္” ဟူေသာ အနက္ျဖင့္ သံုးထားသည္ကို မည္သူမွ မျငင္းႏိုင္ေပ၊ အာဒံႏွင့္ ပတ္သက္၍သံုးေသာ “ဂ်နတ္” ဟူသည္မွာ ေကာင္းကင္ ဘံုရွိ “နိဗၺာန္ မဟုတ္ေခ်၊ ၄င္းကို ၂း ၃၀ တြင္ “ငါသည္ ေျမကမၻာ၌ သမြၼတမင္းကို ခန္႔အပ္ေတာ္ မူမည္” ဟု ေဖၚျပ ထားျခင္းက တိတိက်က် ရည္ၫႊန္းေပသည္၊ ဤ သုတ္ေတာ္မွ “သမြၼတမင္း”ဆိုသည္မွာ “အာဒံ” ကို ဆိုလိုၿပီး သူတို႔ အေခ်ခ်ေသာ “ဥယာဥ္” ကို ေကာင္းကင္ဘံုတြင္ မဟုတ္ေၾကာင္း “ေျမကမၻာေပၚ၌” ဆိုေသာ စကားက အတိအက် ဆိုထားေပသည္၊ တနည္းအားျဖင့္ ဥယာဥ္ေျမဆိုသည္မွာ စိုက္ပ်ိဳးေရးေခတ္ကို ရည္ၫႊန္းၿပီး။ အတည္ တက်ေနထိုင္မႈကို စတင္ေၾကာင္း ေဖၚျပေပသည္၊ ၎ကို “အေခ်ခ်၍” (၂း ၃၅) ဆိုေသာ စကားလံုးက ထင္ျခား ေစေပသည္၊
က်မ္းေတာ္တြင္ အာဒံကို “ခလီဖာဟ္” သမြၼတမင္း ဟုလည္းေကာင္း (၂း ၃၀)။ “အမည္နာမ မ်ားကို သင္ၾကား ခံရသူ” ဟုလည္းေကာင္း(၂း ၃၁)။ “အီဗလီဆ္” မွ အပ ေနာက္လိုက္အေပါင္းတို႔က ဦးခ်ရသူ ဟုလည္းေကာင္း (၂း ၃၄)ေဖၚျပထားေပရာ-
“သမြၼတမင္း”ဆိုသည္မွာ အာဒံႏွင့္ ဧ၀ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးတည္းသာ ဖြဲ႔စည္းေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ေခါင္း ေဆာင္ ဂုဏ္ပုဒ္ (အိမ္ေထာင္ဦးစီး) မဟုတ္ေခ်။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ သို႔မဟုတ္ လူ႔အသိုင္းႀကီး တစ္ခု အတြက္ ေခါင္းေဆာင္မႈ ဂုဏ္ပုဒ္ (အုပ္ခ်ဳပ္သူ။ အရိုက္အရာဆက္ခံသူ) ျဖစ္ေပသည္၊
“အမည္နာမမ်ားကို သင္ၾကားခံရသူ” ဆိုသည္မွာ အရာ၀တၳဳ အသစ္မ်ားကို တီတြင္ဖန္တီး ႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ဉာဏ္ ကို ရရွိသူ ျဖစ္ေပသည္။ မိမိတီထြင္ေသာ အရာမ်ားကို မိမိကသာ အမည္ကင္ပြန္း တပ္ေပးရမည္ ျဖစ္ သည္။ ၄င္းကို ၂း၃၃ တြင္ “သူသည္ အမည္နာမမ်ားကို ထုတ္ျပန္ေသာ္” ဟူေသာ စကားက တိက် ခိုင္လံု ေစ ေပသည္၊ တနည္းအားျဖင့္ “အရာ၀တၳဳ တစ္ခုတိုင္းအား တီထြင္ႏိုင္သူတိုင္းသည္ ထိုအရာ၏ အာဒံ ျဖစ္သည္” သူသည္ သူတီထြင္ေသာ အရာကို အမည္ေပးသူ ျဖစ္ေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ားကို အာဒံ၏ သားသမီး မ်ားဟု သံုးစြဲေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္သည္၊ ဆိုလိုသည္မွာ လူသားတိုင္းသည္ အရာ၀တၳဳမ်ားကို တီထြင္ ႏိုင္ေသာ အခြင့္ အေရးရွိသည့္ ဉာဏ္စဥ္ကို ပိုင္ဆိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ (မိမိတီထြင္ေသာ အရာအား မိမိသာ မူပိုင္ျဖစ္ သည္- ထိန္းသိမ္းအုပ္ခ်ဳပ္သူျဖစ္သည္)။
အဆိုး၀ါးဆံုး လြဲမွားခ်က္မွာ “မလာေအကာဟ္တို႔အား အာဒံကို ဦးခ်ၾကေလာ့ဟုဆိုေသာ္ ဦးခ်ၾကကုန္၏။ သို႔ ေသာ္ အိဗလီဆ္။ သူသည္ ျငင္းပါယ္၍ ေမာက္မာ၏၊” (၂း ၃၄) ဟူေသာ သုတ္ေတာ္မွ “မလာေအကာဟ္” ႏွင့္ “အိဗလီဆ္” ကို နတ္ေကာင္း နတ္ဆိုးမ်ား ဟု အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေစ သည့္ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္၊ မရ္နတ္ စေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဘာသာျပန္ဆို လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ဘာသာျပန္ဆို လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ အာဒံ၏ ေခတ္တြင္ အျခား လူသားမ်ား မရွိသလို ျဖစ္သြားရ ေပေတာ့သည္၊ အမွန္မွာ က်မ္းေတာ္ အရ ၄င္းတို႔ သည္ လူသားစင္စစ္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္၊ (နိမိတ္ေဆာင္မ်ား။ ေရွ႔ရိုးစြဲမ်ား ကို ဖတ္ရႈပါ)၊
အာဒံႏွင့္ ပါတ္သက္၍အျခားေသာ လြဲမွားမႈတစ္ခုမွာ သူသည္ ဘုရားရွင္ တားျမစ္ထားေသာ အပင္မွ အသီးကို စားလိုက္သည္။ ထိုအခါ အသီးနင္၍လည္ပင္း၌ ဂ်ိဳ႔ ထြက္ေနရသည၊္ သူဇနီး ဧ၀ ကမူ အသီးကို မစားေသာ ေၾကာင့္ ဂ်ိဳ႔ ထြက္ျခင္းမရွိဟု ဋီကာခ်ဲ႔ျခင္းပင္၊ ကုရ္အံ က်မ္းေတာ္တြင္ ထိုအခ်င္းအရာမ်ားကို လံုး၀ မေဖၚျပေပ။
က်မ္းေတာ္က “ဤ အပင္နားသို႔ မခ်ည္းကပ္လင့္” ဟုသာ ဆိုထားၿပီး ဤအပင္ ဆိုသည္ကို မည္သည့္အပင္ဟု (အမည္ကို) ဆိုထားျခင္း မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ထိုအပင္သည္ မေကာင္းမႈကို လံႈေဆာ္ေသာ အပင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ဤႊအပင္ဆိုသည္မွာ အပင္ကဲ့သို႔ အျမစ္တြယ္တတ္ေသာ မေကာင္းမႈ။ အစြဲ။ ဒုစရိုက္။ မိရိုးဖလာဓေလ့ကို ၀ကၤ၀ုတၱိ အလကၤာျဖင့္ ေဖၚျပျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ႏိုင္ေပသည္၊ ပိဋကေတာ္တြင္ မုေလးစပါးပင္ဟု ဆိုေပသည္ (အဂၢညသုတ္) ေျမမွ ေပါက္ေသာ မုေလးစပါးပင္ကို မွီ၀ဲမိေသာေၾကာင့္ ကမၻာဦး လူသားတို႔ အဆင့္ေလ်ာ့က်ခဲ့ရပံု။ မဟာသမြၼတမင္း တင္ေျမႇာက္ ပံုမ်ားကို ဤသုတ္ေတာ္တြင္ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ေဖၚျပထားေပသည္၊
အာဒံသည္ လက္ပါးေစတို႔၏ မေကာင္းေသာ အႀကံေပးမႈမ်ားကို လက္ခံကာ မတရားမႈ၌ နစ္မြန္းမိေသာေၾကာင့္ ဦးစီးဦးေဆာင္ ေနရာမွ ယိမ္းယိုင္ရျခင္း၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေသာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ကြဲထြက္ကုန္ျခင္း၊ အခ်င္းခ်င္း စစ္မက္မ်ား ျဖစ္ပြားရျခင္း၊ အခ်ိန္အပိုင္းအျခား တစ္ခုအထိ ျပန္လည္ စုစည္းႏိုင္မႈ မရွိဘဲ၊ လူမ်ိဳးစု ကိုယ္စီတို႔ သီးျခားစီ ေနထိုင္ခဲ့ရျခင္းကို (၂း ၃၆) ေထာက္ျပထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
၂း ၃၆ တြင္ ေဖၚျပေသာ “ထြက္သြားၾကေလာ့” ဆိုသည္မွာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေနရာမွ နိမ့္က်ေသာေနရာသို႔ ေလ်ာက်ျခင္း (ရာထူးက်ျခင္း) ကို ဆိုေပသည္၊ ဤစကားကို ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက အာဒံသည္ အထက္ ေကာင္းကင္ ျမင့္ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္ဘံုမွ နိမ့္က်ေသာ ေျမကမၻာသို႔ ဆင္းလာရသည္ ဟု ဋီကာခ်ဲ႔ ၾကေပသည္၊ အကယ္၍ “နိဗၺာန္ဘံု”သာျဖစ္ခဲ့လွ်င္။ ထိုဘံုနန္း၌ အဘယ္ မေကာင္းဆိုး၀ါး ရွိေခ် မည္နည္း။ နိဗၺာန္၌ စံျမန္း ေနေသာ သူတို႔အား အဘယ္ မေကာင္းဆိုး၀ါးက ဖ်ားေယာင္း ႏိုင္အ့ံနည္း၊ ဆိုသည္ကို ထည့္စဥ္းစားမိဟန္ မရွိေခ်၊


ေဌးလြင္ဦး

2 comments:

Henry Cheng (郑 国 锋) said...

မိတ္ေဆြ ခင္ဗ်ား
ဂ်ဴး၀ါဒ ေနာက္ ခရစ္ယာန္ အဲဒီေနာက္မွာ မူဆလင္ဘာသာ ေပၚေပါက္လာေၾကာင္းသိရပါတယ္။
အလႅာဟို အရွင္ သည္ ဂ်ဴးတို႔၏ ဘုရား၊ ခရစ္ယာန္တို႔၏ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ အတူတူဟု ၾကားဘူးပါသည္။ ဂ်ဴးတို႕၏ က်မ္းစာမွာ ခရစ္ယာန္တို႔ ဓမၼေဟာင္းႏွင့္ တူပါသည္။ ေမာရွည္ ႏွင့္ ေယရွဳ တို႔ ကိုလည္း မူဆလင္ဘာသာ မွာ တမန္ေတာ္ အျဖစ္ လက္ခံထားသည္ဟု ဖတ္ဘူးပါသည္။
အခု မိတ္ေဆြ post ထဲ့မွာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ ကြဲလြဲေနပါသည္။ အျခားသူေတြက မွားတာလား မိတ္ေဆြ နားလည္မွဳလြဲတာလား ေျဖေစလိုပါသည္။

hssn56 said...

ထင္တာေတြေရးေနတာလား ဂ်ႏၷသ္ သုခဘံု တခုတည္ႏွင္႔ သင္ မြစ္လင္ၿဖစ္ပါ႔မလားဟုသံသ၇ဝင္မိသည္