Monday, May 19, 2008

အမ်ိဳးေလးပါး သတၱ၀ါမ်ား

ပိဋကေတာ္လာ အမ်ိဳးေလးပါး
ျမန္မာစာေပ၌ ေမြ႔ေလွ်ာ္သူတိုင္းက “အမ်ိဳးေလးပါး သတၱာ၀ါမ်ား” ဆိုသည့္ကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ၾကားဖူးၾက၏။ သို႔ ေသာ္ ၾကားဘူးနား၀ အားနည္းသူမ်ားအတြက္ အမ်ိဳးေလးပါး ဆိုသည္ကို တင္ျပရန္ အနည္းငယ္ လိုမည္ ျဖစ္ သည္။ အမ်ိဳးေလးပါး ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ “သတၱ၀ါမ်ား” ဆိုသည့္ စကားေၾကာင့္ အမ်ိဳးေလးပါးဆိုသည္မွာ “လူ သား” တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ဟု နားလည္မႈ လြဲေခ်ာ္ ႏိုင္ေပသည္။ ထိုအမ်ိဳးေလးပါး ဆိုေသာ စကားသည္ လူသား တစ္မ်ိဳးတည္းကုိသာ ဆိုလိုၿပီး မ်ိဳးႏြယ္အစု ကြဲျပားျခင္းကိုသာ ဆိုလိုေပသည္။ ၎ကို ပိဋကေတာ္ရွိ ပါထိက၀ဂ္ ပါဠိေတာ္ အဂၢညသုတ္တြင္ အတိအက်ေျပာထားၿပီး ထိုအမ်ိဳးေလးပါး ဆိုသည္မွာ မင္းမ်ိဳး၊ ပုဏၰားမ်ိဳး၊ အသည္မ်ိဳး၊ သူဆင္းရဲမ်ိဳး ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။
အဆိုပါ သုတ္ေတာ္တြင္ ေန၊ လ၊ ကမၻာျဖစ္ေပၚလာျခင္း။ ေယာက်္ား မိန္းမ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ႏြယ္ခ်ိဳ၊ မုေလး စပါးပင္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းႏွင့္ မဟာသမၼတမင္း တင္ေျမႇာက္ျခင္း၊ ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးေလးပါးအျဖစ္ ခြဲျခား သတ္ မွတ္ ခံရျခင္းမ်ားကို စံုစံုလင္လင္ ရွင္းလင္း တင္ျပထားေပသည္။
ထိုသို႔ အမ်ိဳးေလးပါးဟု ခြဲျခား သတ္မွတ္ျခင္းသည္ “လူ” ဟူေသာ ဂုဏ္သတၱိ ပ်က္ပ်ယ္သြားျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ ဘဲ ၀ါသနာ၊ ဓေလ့၊ က်င့္ေဆာင္အားထုတ္မႈႏွင့္ အေတြးအေခၚ မတူညီျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။ အသား ေရာင္ အမ်ိဳးဇာတ္ ကို မဆိုလိုေပ ေသခ်ာစြာ ေလ့လာလွ်င္ ထိုအမ်ိဳးေလးပါးမွ ရာဇ မင္းမ်ိဳးသည္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစား သို႔မဟုတ္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လိုသူ လူတန္းစား ႏွင့္ ျဗဟၼဏ ပုဏၰား ဆိုသည္မွာ စာတတ္ေပတတ္ လူတန္းစား သို႔မဟုတ္ တတ္သိပညာ ရွင္ လူတန္းစား ျဖစ္၍။ အသည္မ်ိဳးဆိုသည္မွာ ကုန္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ စားေသာက္ေသာ လူတန္းစားႏွင့္ သူဆင္းရဲမ်ိဳးဆိုသည္မွာ သာမန္ လက္လုပ္လက္စား လူတန္းစားမ်ားကို သတ္ မွတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေပသည္။
ဤသုတ္ေတာ္တြင္ ေဖၚျပေသာ မဟာသမၼတမင္းသည္ ကမၻာ့ ပထမဦးဆံုး လူသား မဟုတ္ေပ။ “လူ” ဟူေသာ မ်ိဳးႏြယ္ေပၚေပါက္ၿပီးမွ စိုက္ပ်ိဳးစားေသာက္ေသာ ေခတ္ကာလ ေပၚထြန္းလာသည္၊ ထို႔ေနာက္တြင္မွ လူ႔အသင္း အဖြဲ႔ ေပၚေပါက္လာသည္။ ထိုလူ႔အသင္းအဖြဲ႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ရန္ သမၼတမင္း ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ သည္၊ စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ နားလည္ႏိုင္ေပသည္။
ကုရ္အံက်မ္းလာ အမ်ိဳးေလးပါး
ကုရ္အံက်မ္းေတာ္တြင္ အမ်ိဳးေလးပါးကို အာဒံ၊ မလာအိကာဟ္၊ အီဗလီဆ္၊ ႏွင့္ ဂ်င္ ဟူ၍ ေဖၚျပေပသည္၊ (၁၈း ၅၀) သို႔ေသာ္ ဤေနရာ၌ ရွင္းျပရန္ ရွိသည္မွာ ထိုအုပ္စု ေလးစုတြင္ အာဒံ ကိုသာ လူသား သို႔မဟုတ္ လူသား မ်ိဳးႏြယ္ဟု အသိအမွတ္ျပဳလွ်က္ က်န္ အမည္ သံုးခု သို႔မဟုတ္ အုပ္စု သံုးစုကို နတ္လိုလို ဖုတ္တေစၧ မေကာင္း ဆိုး၀ါး လိုလို လက္ခံထားၾကသည္မွာ ယခု ေခတ္ကာလ ထိတိုင္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိသို႔ လက္ခံျခင္းမွာ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အံအား ေစာ္ကားယံုမွ်မက အဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ မိမိတို႔၏ အသိဉာဏ္အား အမနာပ ျပဳလုပ္ သလို ျဖစ္ေန ေပသည္။
အာဒံ
အာဒံသည္ မဟာသမၼတမင္းျဖစ္သည္ (၂း ၃၀)။ သူသည္ မလာအိကာဟ္မ်ားထက္ သာလြန္ေသာ အဌာရသ ပညာရပ္မ်ားကို သြန္သင္ခံရသည္ (၂း ၃၁)။ သူ႔အား ေဖၚျပသမွ်ေသာ သုတ္ေတာ္တိုင္းတြင္ (ဂ်နတ္) ဥယဥ္ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားေသာေၾကာင့္ သူသည္ လူ႔သမိုင္းကို စတင္မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္သည့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးေခတ္ ကို ဦးေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ သူ၏ အဆက္ႏြယ္သည္ မင္းလုပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာေၾကာင့္ မင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေပသည္။ (အက်ယ္ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အံက ေျပာေသာ အာဒံ-၌ ၾကည့္ပါ)
မလာအိကာဟ္
မလာအိကာဟ္ သည္ အေတြ႔အႀကံဳ မရွိေသာ အရာမ်ားကို ႀကိဳတင္သိႏိုင္ေသာသူမ်ား မဟုတ္ေခ်၊ တနည္း အားျဖင့္ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိၿပီးသား အရာမ်ားအေပၚ၌သာ တြက္ဆ အေျဖထုတ္ႏိုင္ၾကသည္၊ (၂း ၃၃)။ ထိုအေၾကင္းကို- သာမန္လူသားမ်ားထံသို႔ နိမိတ္မ်ားကို ေဆာင္ၾကည္းေပး ႏိုင္သည္ (၄၁း ၃၀) ဟူသည္က ထင္ျခား ေစေပသည္။ သူတို႔သည္ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္ (ရစူလ္) မ်ားကို သစၥာခံယူ လိုက္နာၾကသည္ (၄း ၁၆၆)။ ထို႔ ေၾကာင့္ သူတို႔သည္ ေမာက္မာမႈမရွိေသာ သေဘာရိုး ပညာတတ္လူတန္းစားမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
သူတို႔သည္ လူသားတို႔ မျမင္စြမ္းႏိုင္ေသာ ဓါတ္ဘူတ နတ္ေဒ၀တာမ်ား မဟုတ္ေခ်။ လူသားစင္စစ္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုေၾကာင့္ သူတို႔အနက္မွလည္း လူသားတို႔အား သြန္သင္ရန္ အလို႔ငွာ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္ (ရစူလ္)မ်ား ပြင့္ေပၚၾကေပသည္ (၂၂း ၇၆)။ သူတို႔သည္ လက္ရံုးရည္ ႏွလံုးရည္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ သာမန္လူသားမ်ား ထက္ ပိုမိုစြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည္၊ ပိုမိုသိျမင္ႏိုင္ေပသည္။ သူတို႔၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ လက္ရံုးရည္မွာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တစ္ေျပးညီ မဟုတ္ေပ (၃၅း ၁)။ က်မ္းေတာ္တြင္ သူတို႔သည္ ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္အား သစၥာခံလိုက္နာ ေသာ ထက္မ်က္သည့္ သူရဲေကာင္းႀကီးမ်ားအျဖစ္ ေဖၚျပထားေပသည္။ ရန္သူတို႔အား ေတာ္လွန္ရာတြင္ ကိုယ္ေတာ္ဘက္မွ စစ္၀င္တိုက္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ေနာက္လိုက္မ်ားမွာ အားကိုးအားထားရ၍ ရဲမာန္သတၱိ ႂကြႏိုင္ၿပီး ရန္သူမ်ားမွာ စိတ္ပ်က္ အားေလွ်ာ့ရေၾကာင္း အခိုင္အမာ ေဖၚျပထားသည္ (၈း ၁၂)။ ကိုယ္ေတာ္ မူဆာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးေနာက္ အစၥေရးလူမ်ိဳးတို႔အား ဘုန္းလက္ရံုးျဖင့္ ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ လူသားမ်ားကိုလည္း “မလာအိ” ဟုေခၚေပသည္၊ (၂း ၂၄၆)။
မလာအိကာဟ္သည္ ေျမမွ ျဖစ္တည္ေစေသာ အာဒံမ်ိဳးႏြယ္ဟုလည္းေကာင္း မီးမွျဖစ္တည္ေစေသာ ဂ်င္ႏွင့္ အိဗလိဆ္ မ်ိဳးႏြယ္မွလည္းေကာင္း ျဖစ္သည္ဟု က်မ္းေတာ္က မေဖၚျပေပ၊ ဆိုလိုသည္မွာ ေျမကို အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရေသာ မင္းမ်ိဳးမွလည္းေကာင္း မီးျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ေသာ ဓေလ့ရွိသည့္ မ်ိဳးႏြယ္မွ လည္းေကာင္း ျဖစ္သည္ မဟုတ္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ပိဋကေတာ္တြင္လည္း ပညာတတ္ပုဏၰားမ်ိဳးႏြယ္ကို “မီးခဲ မီးခိုးမွ ကင္း ကုန္သည္ ျဖစ္၍ က်ည္ေပြ႔ကို ခ်ထားကုန္သည္ျဖစ္၍” ဟု ဆုိထားေပသည္ (ပါထိက၀ဂ္ ပါဠိေတာ္ အဂၢညသုတ္) ဆုိလိုသည္မွာ စား၀တ္ေနေရး အတြက္ အာသီသ တစ္ခုတည္းကိုသာထားၿပီး ကာယ အင္အားျဖင့္ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေသာ သာမန္လူမ်ိဳး မဟုတ္ အတတ္ပညာ အသိပညာ အတြက္ ၀ါသနာကို တစိုက္မတ္မတ္ထားၿပီး အသက္အတြက္ ရရာကို စားေသာက္ ေရာင့္ရဲႏိုင္ေသာ လူမ်ိဳးဟု ျဖစ္ေပသည္။
အိဗလိဆ္
အိဗလိဆ္သည္ သမၼတမင္း၏ ၾသဇာအာဏကို အသိအမွတ္မျပဳေသာ ပုန္ကန္ထႂကြသည့္ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္ (၂း ၃၄၊ ၁၈း ၅၀)။ သူတို႔သည္ မီးျဖင့္ ျဖစ္တည္ေစေသာ ဂ်င္မ်ိဳးႏြယ္မွ ျဖစ္သည္ (၁၈း ၅၀)။ တနည္းအားျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းကို မိရိုးဖလာအတိုင္း ကိုယ္ကာယျဖင့္ လုပ္ကိုင္ရွာေဖြ၍ မီးျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ ေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ေမာက္မာေသာ စိတ္ရွိ၍ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပညာတတ္ လူတန္း စားကို အသိအမွတ္ျပဳရန္ တြန္႔ဆုတ္တတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ကို ကုရ္အံက်မ္းေတာ္က ရန္သူ (ကာဖရ္)တို႔ အနက္မွ ျဖစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း (၂း ၃၄)၊ ဂ်င္တို႔အနက္မွ ျဖစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း (၁၈း ၅၀) ဆိုေပသည္။
က်မ္းေတာ္က အိဗလိဆ္ သည္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ “ဓါတ္ဘူတ” ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းကို ယတိျပတ္ ပယ္ခ် ထားေပသည္။ အိဗလိဆ္ သည္ လူသားဟုဆိုေသာ ဖံုးကြယ္သူ “ကာဖရ္” တို႔ အနက္မွ ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းပင္။
ထိုထက္ပို၍ ခိုင္လံုေသာ စကားမွာ အိဗလိဆ္ သည္ အိမ္ေထာင္ယူ သားေမြးခ်င္းျပဳသူဟု “သူ၏ သားစဥ္ ေျမး ဆက္” ဆိုသည့္ စကား (၁၈း ၅၀) က ေထာက္ျပေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိဗလိဆ္၊ အိဗလိဆ္ႏွင့္ အုပ္စုတူ ဂ်င္ တို႔သည္ လူစကားကို ေျပာေသာ၊ အိမ္ေထာင္ယူ သားေမြးၾကသည့္ လူသားမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ဓါတ္ဘူတကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ တေစၧ၊ သရဲ ဖုတ္ေကာင္၊ မင္စာမ်ား မဟုတ္ၾကေခ်။
ဂ်င္
ဂ်င္မ်ားသည္ မီးျဖင့္ ျဖစ္တည္ေစေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေရွ ႔ ဒ႑ာရီ ယံုၾကည္မႈမ်ားအရ ဂ်င္မ်ားကို တေစၧ၊ သရဲ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားမွ လူမ်ိဳးစု တစ္စု အျဖစ္ ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္းခ်က္မ်ားစြာ ရွိလာခဲ့ေပသည္။ မီးျဖင့္ ျဖစ္တည္ေစသည္ ဆိုျခင္းကို ပညာရွင္မ်ားက “စစ္ေသြး ႂကြ” မ်ားဟု ဖြင့္ဆိုၾကေပသည္။ ပိဋကေတာ္စကားျဖင့္ ဖြင့္ဆိုလွ်င္ မီးျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ေသာ လူမ်ိဳး ဟု ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ လူသားအက်ိဳးျပဳ ပညာေနာက္ကို မလိုက္ဘဲ ေလာဘရမက္ ေငြေၾကးေနာက္သို႔ တစိုက္မတ္မတ္ လိုက္ေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္ေပသည္။ သူတို႔၏ ဥစၥာအင္အားျဖင့္ သာမန္လူသားမ်ားကို လည့္စား လႊမ္းမိုး ႏိုင္ေပသည္ (၆း ၁၂၉)။
သူတို႔သည္ ဓါတ္ဘူတျဖစ္သည့္ တေစၧ၊ သရဲ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားဟု သတ္မွတ္ျခင္းမွာ မွားယြင္းေပသည္။ က်မ္းေတာ္၌ သူတို႔အနက္မွ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္ (ရစူလ္)မ်ား ပြင့္ေပၚေၾကာင္း (၆း ၁၃၁)။ သူတို႔အနက္ အခ်ိဳ႔သည္ ကိုယ္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ထံတြင္ သစၥာခံယူေသာ သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း (၄၆း ၂၉-၃၁) တြင္ ေဖၚျပထားၿပီး၊ ၁၈း ၅၀ တြင္ ဂ်င္မ်ားအနက္မွ ျဖစ္ေသာ အိဗလိဆ္ တို႔သည္ အိမ္ေထာင္ယူ သားေမြးခ်င္း အလုပ္ကို ျပဳသည့္ လူမ်ိဳးႏြယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း တိက်စြာေျပာထားေပသည္။
(လူတစ္ဦးခ်င္းစီတြင္ ထိုအမ်ိဳးေလးပါးအနက္မွ မိမိႀကိဳက္ႏွက္သက္ရာ အမ်ိဳး၌ျဖစ္ရန္ မိမိကိုယ္မိမိ ျပဌာန္း သတ္မွတ္ ျဖစ္တည္ပိုင္ခြင့္ရွိေပသည္)

ေဌးလြင္ဦး

No comments: