Saturday, May 24, 2008

ေရွးရိုးစြဲမ်ား (အိဗလိဆ္)

ေရွးရိုးစြဲမ်ားဆိုသည္မွာ သီးျခားမ်ိဳးႏြယ္ တစ္ခု မဟုတ္ေပ၊ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ ခံယူခ်က္၊ အက်င့္သီလ၊ ဓေလ့ စရိုက္၊ လိုက္နာက်င့္ေဆာင္မႈ၊ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းမႈႏွင့္ အထံု၀ါသနာေပၚတြင္ ရင္းျမစ္ခံ၍ လူတန္းစား ႏွင့္ လူသားတို႔၏ အုပ္စုေခါင္းစဥ္မ်ား ကြဲျပားရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အံက ထိုေရးရိုးစြဲမ်ားကို “အိဗလိဆ္” ဟု ေခၚသည္။ ဤေနရာ၌ မိရိုးဖလာ စာေပအားနည္း သူမ်ားအတြက္ ရွင္းျပရန္ အနည္းငယ္ရွိသည္မွာ၊ ၎တို႔အေနျဖင့္ “အိဗလိဆ္”ကို “မလာအိကာဟ္” မ်ား“ဂ်င္” မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာညီေထြျဖစ္ေစရန္ ဓါတ္ဘူတကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ “မာရ္နတ္” ဟု လက္ခံယံုၾကည္ ထားၾကေပသည္။
အာရ္ဗီစကား“အိဗလိဆ္” ဆိုသည္မွာ ၿခိမ္းေျခာက္သည္ ဟု အနက္ကိုေပးေသာ
ပါဠိေ၀ါဟာရ “တေစၧတ” ၏ အဓိပၸါယ္ကို မေပးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ “အိဗလိဆ္” ကို တေစၧ၊ သရဲ အသြင္ ခံစားနည္းလည္သည့္ မေကာင္း ဆိုး ၀ါး မာရ္နတ္ဟု သေဘာေပါက္ လက္ခံျခင္းမွာ မွားယြင္းေပသည္။
“အိဗလိဆ္”သည္ ရင္းျမစ္စကားလံုး “ဗလဆ” မွဆင့္ပြားျခင္း ျဖစ္၍ အဓိပၸါယ္မွာ “သူသည္ ေတြေ၀ခဲ့သည္။ သူသည္ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ခဲ့သည္။”ဟု ျဖစ္ေပသည္။ တဖန္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အံအရ ၾကည့္ျပန္လွ်င္ “မာန္ မာန တစ္ခြဲသားႀကီးႏွင့္ သူတပါး၏ တတ္ေျမာက္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကို အသိအမွတ္ မျပဳေသာသူ ျဖစ္ေပသည္။” တနည္းအားျဖင့္ မိမိကိုယ္မိမိ အထင္ႀကီးေနၿပီး သူတစ္ပါးအား အသိအမွတ္မျပဳသူ။ မိမိ၏ မိရိုးဖလာဓေလ့ကိုသာ အဟုတ္ႀကီးမွတ္လွ်က္ သူတစ္ပါး၏ တိုးတက္မႈကို မနာလိုျဖစ္သူ မလိုက္နာသူ ယုတၱိမဲ့စြာ အယူသည္းလြန္းသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ သူတို႔သည္ လူသားစင္စစ္မ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ဤေနရာ၌ က်မ္းေတာ္က သံုးႏႈံးေျပာဆိုေသာ “ရိႈင္တြန္” ႏွင့္ “အိဗလိဆ္” ကို ေရာစပ္သြားႏိုင္ေပသည္။ “ရိႈင္တြန္” ဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါးအား လွည့္စားျဖားေယာင္းေသာသူ ျဖစ္၍။ “အိဗလိဆ္” မိမိကိုယ္မိမိသာ လွည့္စားေသာသူ ျဖစ္ေပသည္။(အမ်ိဳးေလးပါး သတၱ၀ါမ်ား ကိုဖတ္ရႈပါ)

ေဌးလြင္ဦး

No comments: