“ဘုရား”ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ အႀကီးအကဲ သို႔မဟုတ္ ႀကီးကဲျမင့္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ဟု အနက္ရသည့္ အိႏိၵယ ဘာသာစကား “ဘရား” ဆိုသည္မွ ဆင္းသက္ လာသည္ဟု ဆိုၾကေပသည္၊ မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ ဘာသာ တရား တစ္ခုအား လက္ခံယံုၾကည္ေသာ သူတိုင္းက မိမိ သက္၀င္ ယံုၾကည္ေသာ ကိုးကြယ္ရာ အရွင္ကို “ဘုရား” ဟု ေခၚၾကသည္မွာ ျငင္းႏိုင္ဘြယ္မရွိေပ၊
ဘာသာစကားမတူညီမွဳေၾကာင့္ “ဘုရား” ဟု အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္သည့္ ဘာသာစကား အသံထြက္မွာလည္း မတူညီၾကေပ၊ ထို႔အျပင္ ဘုရားဟူသည္မွာ မည္သို႔ျဖစ္သည္ဟူသည့္ ခံစားယံုၾကည္ခ်က္ျခင္းလည္း မတူညီ ၾကေပ၊ သို႔ေသာ္ အသံထြက္ျခင္း မတူညီမွဳ။ ခံစား ယံုၾကည္ခ်က္ျခင္း မတူညီမွဳေၾကာင့္ “သူ႔ဘုရား” “ငါ့ ဘုရား” မတူဘူး ဟူေသာ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားမွာ လြန္စြာ ေခတ္ေနာက္က်ၿပီး လူသားခ်င္း ခြဲျခား ဆက္ဆံမွဳကို အားေပး အားေျမွာက္ ျဖစ္ေစေသာ လူတန္းစားခြဲျခားမွဳ၏ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္ေပသည္၊
အမွန္တကယ္တြင္ “ဘုရား” ဟုဆိုေသာ ျမန္မာစကားသည္ “ကိုးကြယ္ျခင္းခံထိုက္ေသာအရွင္” ဟု ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာစကား ေျပာေသာသူမ်ား အတြက္ ထိုစကားလံုးတြင္ အျငင္းပြားဘြယ္ မရွိေပ၊ “ဘုရားရွင္ ဆိုသည္၌ ခံစား ယံုၾကည္ခ်က္ျခင္းသာ” အျမင္ျခင္း ဖလွယ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေပသည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားက “ဘုရားရွင္” ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အံလာ အာရ္ဗီေ၀ါဟာရ“အလႅာဟ္” ဟု ေခၚတြင္ၾက ၿပီး။ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ား ခံစားယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုသည္သည္ႏွင့္ အျခား ဘာသာ ၀င္မ်ား ခံစား ယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုေသာ သေဘာတရား ျခားနားမွဳေၾကာင့္ “အလႅာဟ္” ကို စကားလံုး မဖလွယ္ ေတာ့ဘဲ တိုက္ရိုက္ေမြးစားေ၀ါဟာရ အျဖစ္ သံုးစြဲ ေရးသားၾကေပသည္၊ ကၽြႏု္ပ္အေနျဖင့္လည္း မူရင္း အႏွစ္ သာရ ေပ်ာက္ပ်က္ သြားမည္ကို မလိုလားပါ။ သို႔ေသာ္ စကားလံုး မဖလွယ္ဘဲ ထားျပန္ကလည္း အစၥလာမ္တို႔ ယံုၾကည္လက္ခံေသာ အလႅာဟ္ ဆိုသည္ကို ခရစ္ယံဘာသာက ျပန္ဆိုထားေသာ ထာ၀ရ ဘုရားႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း။ ေကာင္းကင္ဘံုရွိ ရာဇပလႅင္ေပၚတြင္ စိုးစံေနလွ်က္ လူ႔ျပည္လူ႔ရြာအား မိန္႔ေႁခြ လမ္း ၫႊန္ေနသည့္ ျမန္မာတို႔ နားလည္ထားသည့္ နတ္ဘုရားႀကီး ပံုစံမ်ိဳးဟု လည္းေကာင္း။ အရာရာကို “ဥံဳ-ဖြ” ျဖစ္ေစဟု ပၪၥလက္ ဆရာႀကီးကဲ့သို႔ ဖန္ဆင္းေလ့ရွိေသာ ဣႆရဖန္ဆင္းရွင္ အျဖစ္လည္းေကာင္း နားလည္ ထားၾက သူမ်ားမွာ ထိုသို႔လြဲမွားေသာ အထင္အျမင္ထဲမွ ကၽြတ္လြတ္ႏိုင္ရန္ အခြင့္အေရး နည္းပါး လွေပသည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာက လက္ခံယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုသည္မွာ ပညတိၱကာယ “ပညတ္ျဖစ္တည္မွဳ ခႏၶာ ကိုယ္” မဟုတ္ေပ၊ ပရမတၱကာယ “ပရမတ္အျဖစ္” ရွိေနၿပီး မံသစကၠဳျဖင့္ သိျမင္ခံစားႏိုင္မွဳ (တိုင္းတာသတ္ မွတ္မွဳ အျမင္)မွ ကင္းလြတ္ေပသည္၊ ထိုသို႔ ပရမတ္အျဖစ္ တည္ရွိ၍ သဗၺညဳတ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္၏ မူလအစ ဇစ္ ျမစ္ေတာ္ ျဖစ္ေပသည္၊ ထိုဉာဏ္စဥ္ေတာ္သည္ ပါရမီျဖည့္ဆီး ရင့္သန္ေသာ (ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ ကိန္း၀ပ္မွဳ ခံႏိုင္ ရည္ စြမ္းရွိေသာ) ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ားအား ခံႏိုင္ရည္စြမ္းအေလွ်ာက္ ဉာဏ္စဥ္အဆင့္မ်ားကို ကိန္း၀ပ္ ေပးေပသည္၊ ထိုဉာဏ္စဥ္အဆင့္ေပၚမူတည္၍ ဉဏ္စဥ္ေတာ္ရပုဂၢိဳလ္တို႔အား ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္ (ရစူလ္)။ သတင္းေတာ္ ေဆာင္ (နဗီ)။ နိမိတ္ေတာ္ေဆာင္မ်ား။ ရဟႏၲာမ်ား ေသာတာပန္မ်ား စသည္ျဖင့္ အဆင့္အဆင့္ ေခၚဆိုေပ သည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တို႔ ခံစားယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုသည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေနာင္ေတာ္ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ မ်ား နားလည္ခံစားႏိုင္ရန္ ပမာေပးရွင္းျပရလွ်င္-မဟာယန ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္မ်ား လက္ခံေသာ ဓမၼကာယ “မူလ ဇစ္ျမစ္ တရားကိုယ္” ဆိုသည္ႏွင့္ နီးစပ္မွဳရွိေသာ္လည္း မဟာယနတို႔၏ အယူအရ ဓမြၼကာယသည္ ေလာက လူသားတို႔အား ကယ္တင္ရန္ အလို႔ငွာ သံေဘာဂကာယ (ေဗာဓိသတၱ) “လူသားဘုရား” အျဖစ္ ခံယူကာ ေလာ ကသို႔ ႂကြလာသည္ဟု ဆိုထားသျဖင့္။ လူသားဘုရားအျဖစ္ ေလာက၌ ၀င္စားျခင္း မရွိေသာ ပရမတ္ဘုရားရွင္ “အလႅာဟ္” အား ဓမၼကာယဟု ဘာသာ ျပန္ဆိုလွ်င္ အဓိပၸါယ္ နီးကပ္မွဳ အားနည္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္၊
ေထရ၀ါဒဆရာေတာ္ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားေတာ္မူေသာ သမစိတၱဘာသာက်မ္း သံဃာစစ္တမ္း အလင္းက်မ္း သံဃာဟုတ္မဟုတ္ ေမးခြန္းထုတ္က်မ္း (ဂႏၶမာပံုႏွိပ္ တိုက္မွထုတ္ေ၀သည္)တြင္ “လူကျဖစ္ေသာ ဥပဇာဗုရား။ ပုဂၢလဓိဌာန္ဗုရားတို႔ကို ပါယ္၍ ဗုဒၶါန ဗုရားအစစ္ ဓမြၼဓိဌာန္ သဗၺညဳတဉာဏ္ နိယ တ အၿမဲဗုရားကို ျပဦးအ့ံ၊ ေလာေက။ ေလာက၌။ ဧေကာေရ၀။ တဆူသာလွ်င္။ ဥပၸဇႏိၲ ျဖစ္ကုန္၏။ ကႎကရဏံ အဘယ္ ကဲ့သို႔နည္း ဟူမူကား။ မဟႏၲံ ႀကီးျမတ္ေသာ သဗၺညဳတဉာဏံ။ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို အစိုးရေသာ ဓမၼ ဓိဌာန္ နိယတ အၿမဲဗုရားသည္။ ဂုဏာနံ ဂုဏ္ေပါင္းတကာတို႔၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ။ ဧကႏၲ ထိုသဗၺညဳတအရွင္ နိယတသခင္ တဆူတည္း အၿမဲဗုရားသည္သာလွ်င္ ေဟာတိ ျဖစ္၏။ ဣတိ ဤသို႔ ဂဏွိတဗၺံ ယူမွတ္အပ္၏၊” ဟူ ၍လည္းေကာင္း။
သံုးဆယ္ၿမိဳ႔ ဘုရားဒကာ ဦးလူငယ္ ေရးသားေသာ သဗၺညဳတစိႏၲာမဏိက်မ္း စာမ်က္ႏွာ (၂) တြင္ “သဗၺညဳတ ဘုရားသခင္သည္ အမိမရွိ အဘမရွိ ကိုယ္ထက္ျမတ္ေသာ သူမရွိ။ ပါရမီဆယ္ပါးကိုမျဖည့္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ တို႔ကို မျပဳလုပ္ဘဲ။ အလိုလို ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း။ သက္ေသကား- သယံ။ အလိုလို။ ဘူတံ။ ထင္ရွား။ ဇာရတိ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သယံအဘိညာယ ကာရေႆရႏၲိ ဆရာမိဘကင္း၍ ျဖစ္ေသာ ပါဠိသက္ေသ။ သဗၺညဳတဘုရား တဆူတည္း ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသခံပါဠိကား သာရတၳသဂၤဟက်မ္း၌ ဗုဒၶါႏုပန။ ဧေကာေရ၀ ဥပၸဇၨႏၲိ။ ကႎ ကရ ဏံ။ မဟံႏၲံတာရ။ သဗၺညဳတဉာဏ ဂုဏာနံ။ မဟႏၲံ ေဟာတိ။ ဧကံတံေရ၀။ ဂဏွိတဗၺံ၊ ဗုဒၶါႏုပန ဘုရား မည္ သည္ကား။ ေလာေက ေလာက၌။ ဧေကာေရ၀ တဆူတည္းသာလွ်င္။ ဥပၸဇၨႏၲိ ျဖစ္ကုန္၏။ ကႎကရဏံ အဘယ္ ကဲ့သို႔နည္းဟူမူကား။ မဟႏၲ ႀကီးျမတ္ေသာ သဗၺညဳတဉာဏံ။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သည္ ဂုဏာနံ ဂုဏ္တို႔၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ။ ဧကံတံ ထိုသဗၺညဳတဉာဏ္ တဆူတည္းသာလွ်င္။ ေဟာတိ ျဖစ္၏။ ဣတိ ဤသို႔ ဂဏွိတဗၺံ ယူအပ္၏၊” ဟူ၍လည္းေကာင္း ေဖၚျပထားၾကေပရာ၊
ထိုေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ဆရာေတာ္မ်ား ရွင္းထားသည့္ သဗၺညဳတဘုရားရွင္ ဆိုသည္မွာ ပရမတ္ဘုရားျဖစ္၍ လူသားပညတ္ဘုရား။ ဥပဇာ ဘုရားမ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေပ၊ ထိုပရမတ္ဘုရားရွင္က လူသား အျဖစ္ ၀င္စား၍ ေလာကသို႔ ႁကြလာေတာ္ မူသည္ဟုလည္း မဟာယန ဗုဒၶဘာသာ ကဲ့သို႔ ခံယူထားသည္ကို မေတြ႔ရေပ၊ ေလာ က လူသားမွ ပြင့္ေပၚေသာ ဘုရားမ်ားမွာ ထိုပရမတ္ ဘုရားရွင္မွ ခ်ီးျမႇင့္ေသာ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ ကိန္း၀ပ္ျခင္းကို ခံရသည့္ လူသားစင္စစ္မ်ား (ဘုရားကျပားမ်ားမဟုတ္) ျဖစ္ေၾကာင္းကို သဗၺညဳတ စိႏၲာမဏိက်မ္း စာမ်က္ႏွာ (၁၅)တြင္ “ရွင္ေဂါဓမဘုရား သဗၺညဳတ ကိန္းေအာင္း၍ ပြင့္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ အျခား စၾကာ၀ဠာမ်ားမွာလည္း ရွင္ ေဂါဓမ အရွင္ျမတ္ကဲ့သို႔ သဗၺညဳတ ကိန္းေအာင္း၍ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ဘုရားေပါင္းကား အနႏၲပင္ရွိေခ်မည္၊” ဟု လည္းေကာင္း။ စာမ်က္ႏွာ (၁၇) တြင္ “မနိမၪၹဴ႗ီကာက်မ္း၌—သဗၺညဳတဉာဏံ။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို ပတိ လာဘ ရျခင္းေၾကာင့္ တႆ ထိုခႏၶာငါးပါးအစဥ္ကို ဗုေဒၶါတိ ဘုရားဟူ၍ ပညတၱတၱာ ပညတ္သည္၏ အေၾကာင္း ေၾကာင့္တည္း” ဟုဆိုထားေပသည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာတြင္မူ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကို ရရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔အား ပညတ္ဘုရား ဟူ၍ မေခၚဆို ေပ။ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္ (ရစူလ္)။ သတင္းေတာ္ေဆာင္(နဗီ) မ်ားဟုေခၚေပသည္၊ လူသား ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ ေဆာင္မ်ားကို ပညတ္ဘုရားဟု မေခၚဆိုေသာ္လည္း အစၥလာမ္ ဘာသာက လက္ခံေသာ အလႅာဟ္ ဆိုသည္ မွာ ထိုဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ရွင္းျပေသာ ပရမတ္ဘုရားရွင္ႏွင့္ အႏွစ္သာရျခင္း တသေဘာတည္းျဖစ္ ေပသည္၊
ေဌးလြင္ဦး
ဘာသာစကားမတူညီမွဳေၾကာင့္ “ဘုရား” ဟု အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္သည့္ ဘာသာစကား အသံထြက္မွာလည္း မတူညီၾကေပ၊ ထို႔အျပင္ ဘုရားဟူသည္မွာ မည္သို႔ျဖစ္သည္ဟူသည့္ ခံစားယံုၾကည္ခ်က္ျခင္းလည္း မတူညီ ၾကေပ၊ သို႔ေသာ္ အသံထြက္ျခင္း မတူညီမွဳ။ ခံစား ယံုၾကည္ခ်က္ျခင္း မတူညီမွဳေၾကာင့္ “သူ႔ဘုရား” “ငါ့ ဘုရား” မတူဘူး ဟူေသာ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားမွာ လြန္စြာ ေခတ္ေနာက္က်ၿပီး လူသားခ်င္း ခြဲျခား ဆက္ဆံမွဳကို အားေပး အားေျမွာက္ ျဖစ္ေစေသာ လူတန္းစားခြဲျခားမွဳ၏ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္ေပသည္၊
အမွန္တကယ္တြင္ “ဘုရား” ဟုဆိုေသာ ျမန္မာစကားသည္ “ကိုးကြယ္ျခင္းခံထိုက္ေသာအရွင္” ဟု ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာစကား ေျပာေသာသူမ်ား အတြက္ ထိုစကားလံုးတြင္ အျငင္းပြားဘြယ္ မရွိေပ၊ “ဘုရားရွင္ ဆိုသည္၌ ခံစား ယံုၾကည္ခ်က္ျခင္းသာ” အျမင္ျခင္း ဖလွယ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေပသည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားက “ဘုရားရွင္” ကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အံလာ အာရ္ဗီေ၀ါဟာရ“အလႅာဟ္” ဟု ေခၚတြင္ၾက ၿပီး။ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ား ခံစားယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုသည္သည္ႏွင့္ အျခား ဘာသာ ၀င္မ်ား ခံစား ယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုေသာ သေဘာတရား ျခားနားမွဳေၾကာင့္ “အလႅာဟ္” ကို စကားလံုး မဖလွယ္ ေတာ့ဘဲ တိုက္ရိုက္ေမြးစားေ၀ါဟာရ အျဖစ္ သံုးစြဲ ေရးသားၾကေပသည္၊ ကၽြႏု္ပ္အေနျဖင့္လည္း မူရင္း အႏွစ္ သာရ ေပ်ာက္ပ်က္ သြားမည္ကို မလိုလားပါ။ သို႔ေသာ္ စကားလံုး မဖလွယ္ဘဲ ထားျပန္ကလည္း အစၥလာမ္တို႔ ယံုၾကည္လက္ခံေသာ အလႅာဟ္ ဆိုသည္ကို ခရစ္ယံဘာသာက ျပန္ဆိုထားေသာ ထာ၀ရ ဘုရားႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း။ ေကာင္းကင္ဘံုရွိ ရာဇပလႅင္ေပၚတြင္ စိုးစံေနလွ်က္ လူ႔ျပည္လူ႔ရြာအား မိန္႔ေႁခြ လမ္း ၫႊန္ေနသည့္ ျမန္မာတို႔ နားလည္ထားသည့္ နတ္ဘုရားႀကီး ပံုစံမ်ိဳးဟု လည္းေကာင္း။ အရာရာကို “ဥံဳ-ဖြ” ျဖစ္ေစဟု ပၪၥလက္ ဆရာႀကီးကဲ့သို႔ ဖန္ဆင္းေလ့ရွိေသာ ဣႆရဖန္ဆင္းရွင္ အျဖစ္လည္းေကာင္း နားလည္ ထားၾက သူမ်ားမွာ ထိုသို႔လြဲမွားေသာ အထင္အျမင္ထဲမွ ကၽြတ္လြတ္ႏိုင္ရန္ အခြင့္အေရး နည္းပါး လွေပသည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာက လက္ခံယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုသည္မွာ ပညတိၱကာယ “ပညတ္ျဖစ္တည္မွဳ ခႏၶာ ကိုယ္” မဟုတ္ေပ၊ ပရမတၱကာယ “ပရမတ္အျဖစ္” ရွိေနၿပီး မံသစကၠဳျဖင့္ သိျမင္ခံစားႏိုင္မွဳ (တိုင္းတာသတ္ မွတ္မွဳ အျမင္)မွ ကင္းလြတ္ေပသည္၊ ထိုသို႔ ပရမတ္အျဖစ္ တည္ရွိ၍ သဗၺညဳတ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္၏ မူလအစ ဇစ္ ျမစ္ေတာ္ ျဖစ္ေပသည္၊ ထိုဉာဏ္စဥ္ေတာ္သည္ ပါရမီျဖည့္ဆီး ရင့္သန္ေသာ (ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ ကိန္း၀ပ္မွဳ ခံႏိုင္ ရည္ စြမ္းရွိေသာ) ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ားအား ခံႏိုင္ရည္စြမ္းအေလွ်ာက္ ဉာဏ္စဥ္အဆင့္မ်ားကို ကိန္း၀ပ္ ေပးေပသည္၊ ထိုဉာဏ္စဥ္အဆင့္ေပၚမူတည္၍ ဉဏ္စဥ္ေတာ္ရပုဂၢိဳလ္တို႔အား ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္ (ရစူလ္)။ သတင္းေတာ္ ေဆာင္ (နဗီ)။ နိမိတ္ေတာ္ေဆာင္မ်ား။ ရဟႏၲာမ်ား ေသာတာပန္မ်ား စသည္ျဖင့္ အဆင့္အဆင့္ ေခၚဆိုေပ သည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တို႔ ခံစားယံုၾကည္ေသာ “ဘုရားရွင္” ဆိုသည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေနာင္ေတာ္ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ မ်ား နားလည္ခံစားႏိုင္ရန္ ပမာေပးရွင္းျပရလွ်င္-မဟာယန ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္မ်ား လက္ခံေသာ ဓမၼကာယ “မူလ ဇစ္ျမစ္ တရားကိုယ္” ဆိုသည္ႏွင့္ နီးစပ္မွဳရွိေသာ္လည္း မဟာယနတို႔၏ အယူအရ ဓမြၼကာယသည္ ေလာက လူသားတို႔အား ကယ္တင္ရန္ အလို႔ငွာ သံေဘာဂကာယ (ေဗာဓိသတၱ) “လူသားဘုရား” အျဖစ္ ခံယူကာ ေလာ ကသို႔ ႂကြလာသည္ဟု ဆိုထားသျဖင့္။ လူသားဘုရားအျဖစ္ ေလာက၌ ၀င္စားျခင္း မရွိေသာ ပရမတ္ဘုရားရွင္ “အလႅာဟ္” အား ဓမၼကာယဟု ဘာသာ ျပန္ဆိုလွ်င္ အဓိပၸါယ္ နီးကပ္မွဳ အားနည္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္၊
ေထရ၀ါဒဆရာေတာ္ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားေတာ္မူေသာ သမစိတၱဘာသာက်မ္း သံဃာစစ္တမ္း အလင္းက်မ္း သံဃာဟုတ္မဟုတ္ ေမးခြန္းထုတ္က်မ္း (ဂႏၶမာပံုႏွိပ္ တိုက္မွထုတ္ေ၀သည္)တြင္ “လူကျဖစ္ေသာ ဥပဇာဗုရား။ ပုဂၢလဓိဌာန္ဗုရားတို႔ကို ပါယ္၍ ဗုဒၶါန ဗုရားအစစ္ ဓမြၼဓိဌာန္ သဗၺညဳတဉာဏ္ နိယ တ အၿမဲဗုရားကို ျပဦးအ့ံ၊ ေလာေက။ ေလာက၌။ ဧေကာေရ၀။ တဆူသာလွ်င္။ ဥပၸဇႏိၲ ျဖစ္ကုန္၏။ ကႎကရဏံ အဘယ္ ကဲ့သို႔နည္း ဟူမူကား။ မဟႏၲံ ႀကီးျမတ္ေသာ သဗၺညဳတဉာဏံ။ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို အစိုးရေသာ ဓမၼ ဓိဌာန္ နိယတ အၿမဲဗုရားသည္။ ဂုဏာနံ ဂုဏ္ေပါင္းတကာတို႔၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ။ ဧကႏၲ ထိုသဗၺညဳတအရွင္ နိယတသခင္ တဆူတည္း အၿမဲဗုရားသည္သာလွ်င္ ေဟာတိ ျဖစ္၏။ ဣတိ ဤသို႔ ဂဏွိတဗၺံ ယူမွတ္အပ္၏၊” ဟူ ၍လည္းေကာင္း။
သံုးဆယ္ၿမိဳ႔ ဘုရားဒကာ ဦးလူငယ္ ေရးသားေသာ သဗၺညဳတစိႏၲာမဏိက်မ္း စာမ်က္ႏွာ (၂) တြင္ “သဗၺညဳတ ဘုရားသခင္သည္ အမိမရွိ အဘမရွိ ကိုယ္ထက္ျမတ္ေသာ သူမရွိ။ ပါရမီဆယ္ပါးကိုမျဖည့္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ တို႔ကို မျပဳလုပ္ဘဲ။ အလိုလို ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း။ သက္ေသကား- သယံ။ အလိုလို။ ဘူတံ။ ထင္ရွား။ ဇာရတိ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သယံအဘိညာယ ကာရေႆရႏၲိ ဆရာမိဘကင္း၍ ျဖစ္ေသာ ပါဠိသက္ေသ။ သဗၺညဳတဘုရား တဆူတည္း ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသခံပါဠိကား သာရတၳသဂၤဟက်မ္း၌ ဗုဒၶါႏုပန။ ဧေကာေရ၀ ဥပၸဇၨႏၲိ။ ကႎ ကရ ဏံ။ မဟံႏၲံတာရ။ သဗၺညဳတဉာဏ ဂုဏာနံ။ မဟႏၲံ ေဟာတိ။ ဧကံတံေရ၀။ ဂဏွိတဗၺံ၊ ဗုဒၶါႏုပန ဘုရား မည္ သည္ကား။ ေလာေက ေလာက၌။ ဧေကာေရ၀ တဆူတည္းသာလွ်င္။ ဥပၸဇၨႏၲိ ျဖစ္ကုန္၏။ ကႎကရဏံ အဘယ္ ကဲ့သို႔နည္းဟူမူကား။ မဟႏၲ ႀကီးျမတ္ေသာ သဗၺညဳတဉာဏံ။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သည္ ဂုဏာနံ ဂုဏ္တို႔၏ တည္ရာျဖစ္ေသာ။ ဧကံတံ ထိုသဗၺညဳတဉာဏ္ တဆူတည္းသာလွ်င္။ ေဟာတိ ျဖစ္၏။ ဣတိ ဤသို႔ ဂဏွိတဗၺံ ယူအပ္၏၊” ဟူ၍လည္းေကာင္း ေဖၚျပထားၾကေပရာ၊
ထိုေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ဆရာေတာ္မ်ား ရွင္းထားသည့္ သဗၺညဳတဘုရားရွင္ ဆိုသည္မွာ ပရမတ္ဘုရားျဖစ္၍ လူသားပညတ္ဘုရား။ ဥပဇာ ဘုရားမ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေပ၊ ထိုပရမတ္ဘုရားရွင္က လူသား အျဖစ္ ၀င္စား၍ ေလာကသို႔ ႁကြလာေတာ္ မူသည္ဟုလည္း မဟာယန ဗုဒၶဘာသာ ကဲ့သို႔ ခံယူထားသည္ကို မေတြ႔ရေပ၊ ေလာ က လူသားမွ ပြင့္ေပၚေသာ ဘုရားမ်ားမွာ ထိုပရမတ္ ဘုရားရွင္မွ ခ်ီးျမႇင့္ေသာ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ ကိန္း၀ပ္ျခင္းကို ခံရသည့္ လူသားစင္စစ္မ်ား (ဘုရားကျပားမ်ားမဟုတ္) ျဖစ္ေၾကာင္းကို သဗၺညဳတ စိႏၲာမဏိက်မ္း စာမ်က္ႏွာ (၁၅)တြင္ “ရွင္ေဂါဓမဘုရား သဗၺညဳတ ကိန္းေအာင္း၍ ပြင့္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ အျခား စၾကာ၀ဠာမ်ားမွာလည္း ရွင္ ေဂါဓမ အရွင္ျမတ္ကဲ့သို႔ သဗၺညဳတ ကိန္းေအာင္း၍ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ဘုရားေပါင္းကား အနႏၲပင္ရွိေခ်မည္၊” ဟု လည္းေကာင္း။ စာမ်က္ႏွာ (၁၇) တြင္ “မနိမၪၹဴ႗ီကာက်မ္း၌—သဗၺညဳတဉာဏံ။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို ပတိ လာဘ ရျခင္းေၾကာင့္ တႆ ထိုခႏၶာငါးပါးအစဥ္ကို ဗုေဒၶါတိ ဘုရားဟူ၍ ပညတၱတၱာ ပညတ္သည္၏ အေၾကာင္း ေၾကာင့္တည္း” ဟုဆိုထားေပသည္၊
အစၥလာမ္ဘာသာတြင္မူ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကို ရရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔အား ပညတ္ဘုရား ဟူ၍ မေခၚဆို ေပ။ ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ေဆာင္ (ရစူလ္)။ သတင္းေတာ္ေဆာင္(နဗီ) မ်ားဟုေခၚေပသည္၊ လူသား ဉာဏ္စဥ္ေတာ္ ေဆာင္မ်ားကို ပညတ္ဘုရားဟု မေခၚဆိုေသာ္လည္း အစၥလာမ္ ဘာသာက လက္ခံေသာ အလႅာဟ္ ဆိုသည္ မွာ ထိုဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ရွင္းျပေသာ ပရမတ္ဘုရားရွင္ႏွင့္ အႏွစ္သာရျခင္း တသေဘာတည္းျဖစ္ ေပသည္၊
ေဌးလြင္ဦး
5 comments:
assalamualaikom....
alhumdulila...this site is so valuable ...
May allah's belssings, help and kindness be upon u....
with regards...
moosinar
ဟေကာင္ ငမြတ္ အဲဒီက်မ္းေတြကပါဠိအေရျခံဳဖန္ဆင္းရွင္
ဝါဒီက်မ္းေတြကြ။ ဘယ္ဗုဒၵဘာသာမွလက္မခံဘူး ျပီးေတာ့အဲဒီက်မ္းေတြကဘယ္ေလာက္authenticျဖစ္လို႕ဘယ္
သူေတြကယူသံုးေနလို႕လဲ။အဲဒီက်မ္းေရးတဲ့လူေတြကဗုဒၵ
ဘာသာဝင္မဟုတ္ဘူးဆိုတာမင္းသိလား
မင္းဘက္ကဖန္ဆင္းရွင္ဘုရား
သခင္ရွိေၾကာင္းသက္ေသျပတဲ့က်မ္းေတြထုတ္ျပမယ္ဆိုရင္
ငါ့ဘက္ကလည္းမိစာၦေမွာ္ဆရာၾကီး ဗိုလဒီေမာ့ပ္ရွိေၾကာင္း
သက္ေသျပတဲ့စာအုပ္၇အုပ္ျပႏုိင္တယ္ေဟ့ေကာင္ေရ။
ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ကိုဖတ္ၾကည့္လိုက္
ေနာက္နံပါတ္ (၆) အခ်က္က ဘုရားက ျဖစ္တဲ့ဘုရားလို႔ ဆိုတဲ့ကိစၥပါ မိတ္ေဆြ ဓမၼ ဆရာမ်ားက ေဂါတမဟာ လူကျဖစ္တဲ့ ဘုရားတဲ့ ပဲဒီလိုေျပာၾကတယ္ ေျပာတဲ့အတိုင္းဟုတ္ပါ တယ္ ၊ လူကျဖစ္တဲ့ဘုရားပါလို႔ ဦးပဇင္းကလည္း ၀န္ခံပါတယ္၊ ဦးပဇင္းကသာ မဟုတ္ ဗုဒၶဘာသ ၀င္တိုင္းကပဲ ၀န္ခံပါလိမ့္မယ္ ၊ ေဂါတမဘုရားျဖစ္တာဟာ အက်ဴိးတရားပါ ္အက်ဴိးရွိလာတာဟာ အေၾကာင္းရွိရမယ္ဆိုတာကို တစ္ကမၻာလံုးမွာရွိတဲ့ ဘာသာ၀င္တုိင္းက ေထာက္ခံၾကပါတယ္ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ အေၾကာင္းေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႕အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ဗတြက္ ဘုရားတည္းဟူေသာ အက်ဴိးတရားကို ရခဲ့ပါတယ္ အလြန္ပဲ သဘာ၀က်ပါတယ္
ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ကိစၥကို ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ အလြန္အမင္းဗားထုတ္ ႀကိဳးပမ္း ေတာ္မူခ့ဲရပါတယ္ ဒုကၡေတြ အမ်ားႀကီး ခံခဲ့ရပါတယ္္ စြန္႔လြတ္ျခင္း အမ်ဴိးမ်ဴိးကို အကုန္အစင္ စြန္႔ လြတ္ခဲ့ရပါတယ္ တြယ္တာစရာ အစြဲအမွတ္သညာဟူသ၍ကို တစ္စံုတစ္ခုမွ် မၿငိကပ္ေအာင္ အား လံုးကို တြန္းလွန္ ပစ္ခြာေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္ ၊ ဒီေလာက္ လူသားတို႕က အမွန္အဟုတ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ ဥပါဒါန္အစြဲအမွတ္ေတြကို အမွန္အတိုင္း ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ရုပ္နာမ္ဓမၼသဘာ၀ ဖြဲ႕စည္းေပၚေပါက္မႈ ကုိ တခဏတာပါလားလို႔ အမွန္သိတဲ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရေအာင္ အားထုတ္ေတာ္မူခဲ့ရပါ တယ္။ေဂါတမဘုရား ျဖစ္ဖို႔အေၾကာင္းကုိ အားျပဳေသာအားျဖင့္ ဘုရားတည္းဟူေသာ အက်ဴိး ကို ရပါတယ္ ထုိရရွိေသာ တရားဟာ ဤေလာကရွိ ရုပ္နာမ္သဘာ၀ သက္ရွိေလာကရဲ႕ ဇာတိအျဖစ္သည္ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ပႏၷက္ရိုက္ျခင္းပင္ ဒီပႏၷက္ကို အစြဲျပဳၿပီး ဇရာ ၊ဗ်ာဓိ ၊မရဏ ဆိုတဲ့ သဘာ၀ ဒုကၡႀကီးတို႔၏ အုပ္စိုးရာဘ၀အျဖစ္ပါကလား ဒီဘ၀မ်ဴိးရဲ႕ ကုန္ရာကုန္ျခင္းသည္ သႏၲိသုခ နိဗၺာန္ ဓါတ္သားအျဖစ္ ရမွသာလွ်င္ ျဖစ္ပါကလားလို႔ သိျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ေဂါတမ ဗုဒၵကုိယ္ေတာ္တိုင္လည္း ဒီအတိုင္းသိျမင္ၿပီး လူေတြကိုလည္း ဒီအတိုင္း သိျမင္ၾကရန္သာ ေဟာေျပာျပသလမ္းညြန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ထာ၀ရဘုရားလိုေတာ့ လူေတြထဲက သူ႕ကိုယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ လူကုိမွ ကယ္တင္ မယ္ မယံုၾကည္တဲ့လူ ၊ ၿငိဳျငင္ျငဴစူျခင္း ခံရမယ္္ ဒဏ္ခတ္မယ္လို႔ မေျပာခဲ့ ၊ မေဟာခဲ့ပါဘူး ေဂါတ မရွင္ေတာ္ဘုရား ေဟာတာကေတာ့ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိတို႔ရဲ႕ ကိေလသာမ်ားရင္ မ်ားသေလာက္ ေလာင္ၿမိဳက္မႈ ဒုကၡေတြ ခံရမယ္ း ကိေလသာနည္းရင္ နည္းသေလာက္ မီးေအးမယ္လို႔ ဆိုလိုပါ တယ္ ကိေလသာဆိုတာ ဘာလဲ ေလာဘ-အပိုကို တပ္မက္တြယ္တာျခင္း၊ ေဒါသ-အမ်က္ထြက္ ျခင္း ေမာဟ- မသိနားမလည္ျခင္း ၊ ေတြေ၀ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္ အဲဒါေတြကို သိနားလည္ရင္ ဘယ္သူပဲ သိနားလည္ သိနားလည္၊ ကိုုယ့္ဟာကိုယ္ ေလာင္ၿမိဳက္ခံရတဲ့မီးက ၿငိမ္းေအးမယ္္ ကင္းလြတ္မယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕ အလိုအားျဖင့္ အေၾကာင္းတစ္ခုရွိလို႔သာ အက်ဴိးတစ္ခုေပၚလာျခင္း စတဲ့ စပ္ဆက္မႈမ်ား မဆံုးရင္ သံသရာလို႔ေခၚပါတယ္္။ ဒီသံသရာဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအက်ဴိးဆက္ သဘာ၀ဒုကၡႀကီး ရွိေနသမွ် သားကိစၥ၊ သမီး ကိစၥ ၊ စီးပြားေရးကိစၥ ၊ ဘ၀အသက္တည္ၿမဲေရး ဆိုတဲ့ က်န္းမာေရး ၊ စားေသာက္ေနထိုင္ေရး ၊ ဒီစားေသာက္ေနထိုင္ေရးတို႔ ျပည့္စံုဖူလံုေသာ္လည္း ေလ်ာ့ပါးသြားမွာကို ပူေဆြးစိုးရိမ္ရျခင္း ၊ မျပည့္စံုသျဖင့္ ေတာင့္တေမွ်ာ္မွန္း အားထုတ္ရျခင္းစတဲ့ ေ၀ါဟာရ ဒုကၡေတြလည္း မဆံုးနိုင္ေအာင္ ထပ္ဆက္ တိုးပြား မ်ားျပားေနၾကရပါတယ္ အဲဒီေတာ့ အေၾကာင္းအက်ဴိးဆက္ ဒီသံသရာက အေၾကာင္းအက်ဴိးကင္းေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရေအာင္ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟေတြကို ပယ္ၾက ပါလို႔ ေဂါတမရွင္ေတာ္ဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါယတယ္္။ အဲဒီေတာ့ ဘုရားျဖစ္ေရး အားထုတ္မႈေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္ရတဲ့ လူသာမန္က ဘုရားျဖစ္ တာကိိုေတာ့ တစ္ကမၻာလံုးက မျငင္းပါဘူး ေခတ္ေပၚပညာရွိမ်ားႏွင့္ စဥ္းစားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္းက လည္း ေထာက္ခံထားၾကၿပီးပါၿပီ ဥပမာ ပံုစံေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းေနၿပီး ပညာသင္ၾကား အားထုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဘီေအ ၊ အမ္ေအ၊အိုင္စီအက္စ္ စတဲ့ စာေမးပြဲေတြေအာင္ၿပီး ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြ ရခဲ့တဲ့ဗတြက္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕အုပ္ ၊ ၀န္ေထာက္ ၊ အေရးပိုင္အစရွိတဲ့ အက်ဴိးေတြ ရခဲ့ပါတယ္ ဒီပရိသတ္ထဲက အေရးပိုင္ မျဖစ္ခ်င္တဲ့လူ ၊ ဘုရာင္ခံ မျဖစ္ခ်င္တဲ့လူ ရွိပါသလား ရွိမယ္မဟုတ္ပါဘူး ၊ အားလံုးျဖစ္ခ်င္ၾကမွာပဲ၊
သို႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္ မျဖစ္ၾကသလဲ ၊ ျဖစ္နိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကုိ အားမထုတ္ခဲ့လို႔ေပါ့ သာမညလူက သူေဌးႀကီးျဖစ္တာ အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္ ၊ သူေဌးသားက သူေဌးသားျဖစ္တာ ဘာမ်ား အံ့ၾသစရာ ရွိပါ့မလဲ သည္လိုပဲ လူကဘုရားျဖစ္တာ အံ့ၾသစရာေပါ့ ၊ ဘုရားကဘုရားျဖစ္ ေနဖို႔ မလိုပါဘူး ဘုရားကဘုရား လူက လူျဖစ္တယ္ဆိုတာ အံ့ၾသစရာလား ၊ လူက ဘုရားျဖစ္ရင္ ဘုရားက လူျဖစ္ရင္၊ လူက ေမ်ာက္ျဖစ္ရင္ ၊ ေမ်ာက္က လူျဖစ္ရင္ ၊ အံ့ၾသစရာမေကာင္း ေပဘူးလား။ ေျပာတိုင္းသာ ယံုၾကစတမ္းဆိုရင္ အားလုံးကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ဆိုတာေတြဟာ အလာ ကားခ်ည္း ျဖစ္ရေတာ့မယ္ လူမဆိုထားနဲ႕ တိရစၧာန္ေတာင္ ယံုထိုက္မွ ယံုတာ ၊ ေခြးတစ္ေကာင္ကုိ သူ႕သခင္ေယာင္ေဆာင္ၿပီးျပလို႔ ယံုမယ္ထင္သလား ျမင္းတို႔ ၊ ႏြားတို႔လည္း ဒီလိုပဲ ၊ ဆင္ဆိုတာ ပို ေတာင္ ဆိုးေသးတယ္ စီးေနက် သူ႕ဦးစီးမဟုတ္ရင္ ခါခ်ၿပီး နင္းသတ္တာမ်ဴိး ၊ ဒီအထိ သူတို႔ လည္း ဥာဏ္ေတြရွိတာပဲ ငါ - မင္သခင္လုပ္မယ္ ဆိုရံုနဲ႕ ရတာမ်ဴိးေတာ့ ကၽြန္ပ္တို႔ လူသား လူေတြပဲရွိရဲ႕ ဟုတ္မဟုတ္ စဥ္းစားကို မစဥ္းစားခ်င္ၾကဘူး လြမ္းစရာေျပာရင္ လြမ္းပစ္လိုက္တာပဲ ဟုတ္လို႔ လြမ္္းတာက နည္းနည္း ၊ လြမ္းစရာေကာင္းလို႔ လြမ္းၾကတာပါး ပြဲထဲမ်ား ၾကည့္ပါလား၊ ဇာတ္ကတယ္ဆိုတာ ငွါးတဲ့သူက ပိုက္ဆံေပးလို႔ လာကတာ ပြဲၾကည့္တဲ့လူေတြက လြမ္းခန္းမွာ မ်က္ရည္မ်ားသုတ္လို႔ ဟိုမွာ တကယ္ျဖစ္ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး ၊ ဇာတ္ကေနတာပါ ၊ သူ႕မွာ တကယ္ျဖစ္ေနတယ္ အံ့ေရာ။အဲဒါ ကၽဴပ္တို႔ လူမ်ဴိးေတြပဲ ၊ဟုတ္မဟုတ္ ယုတၱိသဘာ၀နဲ႕လည္း နည္းနည္းေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္မွေပါ့ ေျပာတိုင္းယံုဖို႔ဆိုတာ ေကာင္းလည္းမေကာင္းပါဘူး သဘာ၀လည္းမက်ပါ ဘူး ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ မ်က္စိ ၊ နား၊ ႏွာ ၊လွ်ာ၊ကိုယ္ အေတြးႏွင့္လည္း ေလ့လာစဥ္းစား ၾကျပီးမွေပါ့။ ဘုရားက ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ယုတၱိမရွိပါဘူး ဒါကို ကိုးကားေျပာဆိုလို႔ ေကာင္းတဲ့ ျမန္မာစကားေတာင္ မဟုတ္ဘူး ဘုရားက ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ယုတၱိကင္းမဲ့တဲ့ အတြက္ ယံုၾကည္ဖို႔ အလြန္ခဲယဥ္းပါတယ္ ေျပာတိုင္းမယုံၾကည္ၾကပါနဲ႕ စဥ္းစားၿပီးမွ ယံုၾကပါ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေက်ာင္းေနၿပီး စာမသင္ဖူးပဲနဲ႕ ဘီေအ ၊ အမ္ေအ ၊အိုင္စီအက္စ္ ေအာင္တယ္ ဆိုတာ မိတ္ေဆြတို႔ ယံုၾကမလား လယ္သမားတစ္ေယာက္က လယ္ထဲဆင္းလည္းမဆင္း၊ ထြန္လည္း မထြန္ ၊ ပ်ဴိးလည္း မႏႈတ္ ၊ ေကာက္လည္း မစိုက္ ၊ ရိတ္နယ္ျခင္း မျပဳပါဘဲနွင့္ အိမ္ေပၚ မွာ အိပ္ေနရံုမွ်နဲ႕ စပါးရနုိင္ပါ့မလား ဘယ္ေတာ့မွ မရနုိင္ပါဘူးး လုပ္မွကိုင္မွ ရၾကတယ္ဆိုတာ အထင္အရွားပါ အခုလည္း ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို မလုပ္ပါဘဲနဲ႕ ယုတၱိရွိပါ့မလာား၊ ယုတၱိမရွိပါဘူးအဲဒီလို ယုတၱိ မရွိတာကို ယံုသင့္ မယံုသင့္ စဥ္းစားၾကည့္ ၾကစမ္းပါ ထာ၀ရဘုရားကေတာ့ သူ႕သာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ဘာမွမပူနဲ႔တဲ့ ကဲ ယံုၾကမလား၊ ယံုေနတဲ့သူေတြ အခုဒီမွာ အမ်ားႀကီးပဲ ထာ၀ရေပးလို႔ရတဲ့ ဆန္စပါး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ စားရဖူးသလဲ ကိုယ့္ဟာကို လုပ္လို႔ရတာေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႕ ရွာႀကံလို႔ ရရွိတဲ့ ပိုက္ဆံနွင့္ တန္ရာတန္ေၾကးေပးမွ ရရွိၾကတာခ်ည္း မဟုတ္ပါလား ဦးပဇင္းတို႔ရဲ႕ ေဂါတမရွင္ေတာ္ ဘုရားကေတာ့ (အတၱာဟိ အတၱာေနာ နာေထာ) တဲ့ ၊ ကိုယ့္အားကိုယ္ကို ကိုးၾကတဲ့ ကဲ …ဒီေတာ့ ကာ လက္ေတြ႕မွာ ကိုယ္လုပ္မွ ကို္ယ္ရတာကို ထင္ရွားမေနေပဘူးလား ဘယ္ဘုရားေဟာတာက ခုလူေတြမွာ လက္ေတြ႕မွန္သလဲ ၊ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာႀကီးေတြ ေျပာသလို ထာ၀ရဘုရားမွာ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲရွိတယ္ဆိုရင္ ဒီဓမၼဆရာႀကီးေတြ ကိုယ္တိုင္ ဒီထိေဗာင္ပင္ပန္းခံၿပီး လာေနစရာေတာင္ မလိုဘူး အိမ္ကေနၿပီး ထာ၀ရဘုရားကို တို္င္တည္ ဆုေတာင္းလိုက္ရင္ အား
လံုးကိစၥ ၿပီးေနေတာ့မယ္ မဟုတ္လား ဦးပဇင္းတို႔လည္း သူတို႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းျပည့္သြားတဲ့အတိုင္း ရႈံးၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ေနရံုပဲရွိေတာ့တယ္ဘာမွကို
(အဆက္)ေျပာေနစရာမလိုေတာ့ဘူး မဟုတ္ လား။
ေက်ာက္ကြင္းဝါဒျပိဳင္ပြဲေဒါင္းလုဒ္လင့္
http://www.megaupload.com/?d=MAKGRM6M
WA ha ha ha.ေျပာတိုင္းမယံုပါ။ ကိုယ္တိုင္ ေတြး ေတာ ျပီးမ ယံုပါသည္။ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း မိမိကိုယ္တိုင္
ဥာဏ္နဲ. ေျပာတိုင္းမယံု ပဲ ေတြေတာနိူင္က် ပါ ေစ။
(ဦးပဇင္းတို႔ရဲ႕ ေဂါတမရွင္ေတာ္ ဘုရားကေတာ့ (အတၱာဟိ အတၱာေနာ နာေထာ) တဲ့ ၊ ကိုယ့္အားကိုယ္ကို ကိုးၾကတဲ့ ကဲ …ဒီေတာ့ ကာ လက္ေတြ႕မွာ ကိုယ္လုပ္မွ ကို္ယ္ရတာကို ထင္ရွားမေနေပဘူးလား )
ဦးပဇင္း...ကိုတပည့္ေတာ္တစ္ခုေမးခ်င္ပါတယ္..ဦးပဇင္း လူျဖစ္လာဖို့ဦးပဇင္း ကိုယ္တိုင္လုပ္တာလား...ဒါမွမဟုတ္.......ေတြလား
(လယ္သမားတစ္ေယာက္က လယ္ထဲဆင္းလည္းမဆင္း၊ ထြန္လည္း မထြန္ ၊ ပ်ဴိးလည္း မႏႈတ္ ၊ ေကာက္လည္း မစိုက္ ၊ ရိတ္နယ္ျခင္း မျပဳပါဘဲနွင့္ အိမ္ေပၚ မွာ အိပ္ေနရံုမွ်နဲ႕ စပါးရနုိင္ပါ့မလား ဘယ္ေတာ့မွ မရနုိင္ပါဘူးး လုပ္မွကိုင္မွ ရၾကတယ္ဆိုတာ အထင္အရွားပါ အခုလည္း ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို မလုပ္ပါဘဲနဲ႕ ယုတၱိရွိပါ့မလာား၊ ယုတၱိမရွိပါဘူး)
အဲဒါေတြ က ႏွိဳိင္းရပါ ဦးပဇင္း.ဦးပဇင္းေျပာတာက..လယ္သမား.စပါးရ..တဲ့ကိစၥပါ............
ကိုယ္ကိုတိုင္မစိုက္ပဲနဲ့၇ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြအမ်ားၾကီးပါပဲ..(ခိုးျပီးရတာမဟုတ္ဘူးေနာ္).......အကယ္လို့ဦးပဇင္း ဘက္ေမးလာရင္ေတာ့ေျဖေပးပါ့မယ္
ေက်ာက္ကြင္းဝါဒျပိဳင္ပြဲ ကလဲ ဖတ္ျပီးပါျပီ......အဲဒီဆရာေတာ္လဲေနာက္ပိုင္း ????????????????ေတြျဖစ္သြားတယ္ဆိုပဲ...ဒါေၾကာင့္လူေသလူျဖစ္ကိုလက္ခံ ခဲ့တယ္ဆိုပဲ....ဦးပဇင္း အဲဒါေလာက္ေတာ့ သိမွာေပါ့.........................
Post a Comment